Online Marketing Strategie

Klaar om online succesvol te worden?

Wij denken met je mee

Om de online marketing strategie van een bedrijf te bepalen, hanteren wij het See, Think, Do, Care -model. Met dit model kan de customer journey van een bedrijf duidelijk in kaart gebracht worden. Het See, Think, Do, Care-model geeft ieder contactmoment weer dat een potentiële klant heeft met je bedrijf voor, tijdens en na een aankoop.

De fases van het model:

  1. See: de potentiële klant oriënteert naar een product of dienst.
  2. Think: de potentiële klant overweegt het product of de dienst aan te schaffen.
  3. Do: de potentiële klant wordt een klant, een aankoop/actie wordt gedaan.
  4. Care: je wilt dat de klant vaker terugkeert om een aankoop te doen.

Het is belangrijk om als bedrijf in iedere fase van de klantreis aandacht  te geven aan je potentiële klanten. Veel bedrijven focussen nog steeds alleen op de Do-fase. De aandacht is dan voornamelijk gericht op het direct verkopen van producten en diensten. Advertenties worden vaak uitgeschakeld als ze niet direct voor conversies zorgen. Deze bedrijven vergeten dat de fases voorafgaand aan een aankoop net zo cruciaal zijn. Potentiële klanten moeten je eerst kennen en warm gemaakt worden voor ze iets bij je willen kopen. In de oriëntatie fase is het daarom erg belangrijk om zichtbaar te zijn als bedrijf.

Customer Journey

Daarnaast dient de Care-fase niet vergeten te worden. Wanneer een klant een aankoop heeft gedaan, is het van belang om ervoor te zorgen dat deze klant vaker aankopen bij je wilt doen. Dit kan door je klanten te verassen met iets leuks zoals een kortingscode, maar ook door gewoonweg te zorgen dat je altijd zichtbaar bent voor deze doelgroep op kanalen zoals Google.

Wil jij samen zitten over een passende online marketing strategie voor jouw bedrijf? Onze experts staan te trappelen om hiermee aan de slag te gaan!

Contact opnemen
Bel ons: 0161747859