GOOGLE
SHOPPING

Webshop producten tonen in Google?

Adverteren in Google Shopping

Google Shopping is de perfecte manier om producten van je webshop te tonen aan je doelgroep. Je kunt jouw producten bovenaan in Google krijgen met de afbeelding, prijs, en productomschrijving. Het grote voordeel is dat potentiële klanten meteen veel informatie krijgt, waardoor er een grote kans is dat er ook wordt gekocht na het klikken. Ook is het fijn voor adverteerders dat je geen honderden zoekwoorden hoeft te bedenken. Google matcht je producten vanzelf bij relevante zoekwoorden. Je kunt proberen organisch hoog in de shopping resultaten te komen of je kunt adverteren. Hiervoor zijn natuurlijk wel een aantal zaken nodig.

Wil jij met jouw webshop artikelen bovenaan komen te staan in Google Zoeken, Shopping en Afbeeldingen?

BEL ONS
Google Shopping Adverteren

Wist je dat?

67% van online shoppers doet online ‘window shoppen’ voor de lol
Tot 30% hogere conversiepercentages dan tekstadvertenties

Benodigdheden voor adverteren in Shopping

Bij Shopping is het van belang dat je de productfeed goed inricht. Deze moet alle benodigde informatie per product bevatten, zoals prijs, verzendkosten en EAN-code. Wij gebruiken Channable om de productfeed te optimaliseren. Een goede productfeed kan geupload worden in het Google Merchant Center. Het Google Merchant Center is een hulpmiddel om je producten te categoriseren voor Google. Vervolgens kun je met deze feed Google Ads shopping campagnes maken. Hier kan gericht worden gestuurd op producten en zo het aantal conversies gemaximaliseerd worden.

Google partner
Microsoft partner

Official partners

Wij zijn official partners van Google en Microsoft advertising.
Onze experts leggen jaarlijks meerdere examens af en behouden zo certificeringen om ons niveau top notch te houden.

  • Specifieke en relevante advertenties op productniveau

  • Afbeelding spreekt meer aan dan tekst

  • Kosten per klik zijn gemiddeld lager dan bij tekstadvertenties

  • Meer relevante bezoekers die prijs en info al hebben gezien

Voordelen

Voordelen

  • Specifieke en relevante advertenties op productniveau

  • Afbeelding spreekt meer aan dan tekst

  • Kosten per klik zijn gemiddeld lager dan bij tekstadvertenties

  • Meer relevante bezoekers die prijs en info al hebben gezien

Gitte Hoeijmakers

Wil jij ook een adviesgesprek?

bel ons
Stuur ons een bericht