In het begin
We zijn in april 2021 met Kasper & Lotte van LABFRESH in contact gekomen naar aanleiding van een crowdfunding actie van LABFRESH via CrowdAboutNow. Eén van de aanvullende vragen na de bijbehorende vragenlijst was: “Hoe denk je ons nog meer te kunnen helpen?”. Ons antwoord was simpel. Jullie Google Ads kan beter!
Dit trok de aandacht van Lotte en een eerste afspraak werd gepland. Nog in het oude kantoor/de showroom in Amsterdam. Naast Lotte schoof ook Kasper aan en er ontstond al snel een goede klik én we konden al snel de niet benutte mogelijkheden binnen het Google Ads account herkennen.
Hoe we dit hebben aangepakt
Na het goed inventariseren, luisteren naar de doelen en pijnpunten van het Google Ads account van LABFRESH, het uitvoeren van een accountanalyse en het maken van een strategisch plan gingen we aan de slag.
De startsituatie ten tijde van de analyse: er werd al geadverteerd in Google Ads sinds juli 2018. Echter lag het rendement onder de 2 en konden verschillende bureaus en freelancers die Online ID voorgingen Google Ads maar niet winstgevend krijgen.
Startcijfers om in acht te nemen:
- Gemiddelde non-branded omzet in het NL account: €5.265,66 per maand
- Gemiddelde non-branded ROAS/rendement in het NL account: €1,92 omzet per uitgegeven euro
Het eerste doel: De non-branded omzet verhogen tegen een rendement van minimaal 2 (natuurlijk zijn wij ambitieuzer dan 2! 😉).
De eerste stap binnen Google Ads was de herstructurering van het account. We bouwen het account dan om door de belangrijkste fouten van eerdere partijen er direct uit te halen en missende aspecten toe te voegen. We analyseren het zoekgedrag van (potentiële) klanten en de data die al in het account staat. Voor bruikbare zoekwoorden verbeteren we de advertenties, extensies en instellingen zodat de kwaliteit uitstekend wordt. Daarnaast voegen we nieuwe campagnes, scripts en biedstrategieën toe om het compleet te maken.
Een onmisbaar aspect voor het verbeteren van dit account was het optimaliseren van de product feed. Een sterke, foutloze en complete product feed is essentieel voor meer vertoningen in (en omzet uit) Google Shopping. Hiervoor maken we gebruik van Channable: een uitstekend programma waarmee we de feed altijd beter kunnen maken. Dit is iets wat we regelmatig doen voor alle producten van de webshop om de beste resultaten te behalen.
Lees verder voor de resultaten!
Over het bedrijf
De missie van LABFRESH is duidelijk: Kleding maken die schoon en fris blijft voor vele dagen op een rij, want de enige manier om de mode-industrie minder vervuilend te maken is door minder kleding te wassen, minder te kopen, en voor altijd te kunnen dragen. Zo gaat een LABFRESH product gemiddeld 3,5 keer langer mee dan een ‘normaal’ product.
De eerste uitvinding van LABFRESH was het vlek-, geur- en kreukvrije overhemd. Kwaliteit komt op de eerste plaats en dat is terug te zien in alle kleding. Sinds 2017 hebben ze kleding verkocht aan meer dan 103.000 frisse mannen uit meer dan 80 verschillende landen.
De resultaten
De cijfers na de het eerste ‘7 maanden plan’ van onze samenwerking:
- Gemiddelde non-branded omzet in het account: 24.706,38 per maand
- Gemiddelde non-branded ROAS in het account: 3,29 omzet per uitgegeven euro
Mooi moment: tijdens één van onze afspraken maakte Kasper de opmerking: “Wow, this is the first time Google Ads is actually profitable for us”.
Deze eerste mooie stijging is een gevolg van meerdere factoren. Natuurlijk door het goede werk van onze SEA-specialisten Pim & Bart, maar er zijn veel meer aspecten die meespelen. Bijvoorbeeld de offline activiteiten van LABFRESH: het openen van de Flagshipstore in Amsterdam, het uitbreiden van het assortiment en het vergroten van stock-levels. Waarom vermelden we dit er bij? Het is belangrijk om als ondernemer altijd keihard te blijven werken aan je bedrijf in plaats van een bureau inschakelen en achterover gaan hangen. Juist extra hard die vlam aan!
In de 1,5 jaar die volgde zijn we hard aan de slag gegaan met het maximaliseren van de omzet, zowel non-branded als later ook full-funnel middels onder andere Performance Max campagnes. Dit heeft gezorgd voor een mooie groei om gezamenlijk trots op te zijn.
Een aantal noemenswaardige punten:
- Veel optimalisaties in de feed doorgevoerd
- Groei in Nederland, België en Denemarken
- Onderscheid aangebracht in bestaande en terugkerende klanten (retentie is erg belangrijk!)
Januari t/m juni 2023 weer een prachtige groei gepakt ten opzichte van januari t/m juni 2022:
- Stijging in ROAS van 44,24%
- Stijging in omzet van 440%
- Van 50.959 bezoekers naar 226.973 bezoekers via de campagnes
- Veel experimenten opgezet voor attributie en meetbaarheid
- Full-funnel actief i.p.v. einde funnel
Al met al denken wij dat deze case study een goed voorbeeld is van de meerwaarde die wij kunnen bieden aan ondernemers die ambitieus zijn, hard willen groeien en hun voet op het gas houden!
Labfresh over de samenwerking met online id
“When we first met with Brian I was dismissive of the potential of Google for us. I believed we needed lower prices and a more well-known brand to play the SEA game. Many agencies had tried to convince us to take Google serious. They all failed because they were so short-term focused on retainer fees and unprofitable growth.
Brian and Bart came across as super trustworthy guys who would not loose all our money through endless testing. They immediately went to work and created explosive growth in spending while also turning the channel profitable. I now tell completely different stories about the potential of Google when I meet other founders of direct-to-consumer brands.”
– Kasper, LABFRESH
Bart weet alles van SEA. Hij tilt Google Ads en Bing campagnes naar een hoger niveau. Meer omzet uit je SEA campagnes halen? Bel dan naar: