So Clever

  • Van 0 naar 75.000 maandelijkse gebruikers met SEO en SEA

  • 49% van de totale omzet afkomstig van Google-campagnes

  • Met meer dan 50 woorden organisch op de eerste pagina van Google

In het begin

Op 1 oktober 2020 ging de nieuwe webshop soclever.nl live en direct vanaf dit moment mochten wij aan de slag op het gebied van SEA en SEO. Deze start hebben we zo snel kunnen maken doordat we al vanaf februari in dit jaar met So Clever in contact waren en we mee zijn genomen in de opzet en voortgang van de webshop. Door korte lijntjes met elkaar te houden in dit voorproces, konden we een goed plan met bijpassende strategie opzetten waardoor we direct bij livegang van de webshop konden beginnen.

Hoe we dit hebben aangepakt

Met een nieuwe webshop staan uiteraard twee doelen voorop: mensen bekend maken met het bestaan van je webshop én websiteverkeer genereren met als gevolg dat er omzet gegenereerd wordt. Met deze doelen in ons achterhoofd zijn we aan de slag gegaan met de opbouw van Google advertenties en de SEO werkzaamheden.

Over het bedrijf

So Clever is dé opbergshop van Nederland. Het doel van So Clever is om opbergen, opruimen en organizen van je huis leuk en makkelijk te maken. So Clever biedt een groot aanbod aan unieke opbergartikelen: van koelkast organizers tot opbergers voor je kledingkast. Alles op het gebied van organizen vind je hier onder één dak.

De resultaten

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat zeven maanden na de livegang van So Clever, de resultaten er mogen zijn. Waar in de eerste maand al 17.330 gebruikers de webshop bezochten, zijn dit er nu 75.000 (mei 2021). De stijging van het aantal gebruikers en de opbrengst de afgelopen maanden is in onderstaande grafiek te zien.

Online ID

Het directe rendement vanuit Google Ads begon op een mooie 5,4 en inmiddels is deze al enkele maanden boven de 10. Maar liefst 49% van de totale omzet is afkomstig van de Google campagnes.

Online ID

In deze korte tijd hebben we de Trust Flow van soclever.nl van 0 naar 26 weten op te bouwen. Maandelijks komen er zo’n 10.000 bezoekers vanuit organische resultaten naar de website, welke zorgen voor 25% van de omzet. We staan al met meer dan 50 woorden organisch op de eerste pagina.

Conclusie

Een hele prestatie dat een geheel nieuwe webshop in 7 maanden zulke mooie en grote stappen weet te maken en we zijn blij dat we hier aan bij mogen dragen. Naast de SEA en SEO werkzaamheden, is dit ook zeker te danken aan een prettige samenwerking met So Clever welke zelf vanaf het begin So Clever goed in de markt hebben gezet door onder anderen het inzetten van sociale media.

So Clever over de samenwerking met Online ID

We ervaren de samenwerking met Online-ID als onze online marketing partner als zeer prettig. Het snel kunnen schakelen, het aandragen van nieuwe kansen, de expertise, maar ook de commitment aan ons en het concept zijn van grote waarde. Met een gezamenlijke visie om So Clever te laten groeien op een duurzame manier bouwen we verder aan een succesvolle toekomst!”

Online ID

Gitte is de spin in het web. Samen met haar kun je een strategisch plan opstellen. Zij is altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Bel Gitte op:

06 407 05 486

Digital Strateeg

Digital Strateeg