In het begin
In februari 2021 is de nieuwe website van Zwemland online gegaan. Op dat moment zijn we meteen aan de slag gegaan met een SEO-nulmeting en het maken van een strategisch plan. Om de focus voor SEO te bepalen hebben we gekeken welke producten en categorieën voor veel verkeer en omzet zorgden op de oude website. Van deze data konden we goed gebruik maken in het SEO-plan voor de nieuwe website. Zo hebben we naar de huidige organische posities gekeken en is er bepaald wat de doelstelling qua positie is voor elk zoekwoord. Daarnaast is er gekeken hoe Zwemland scoorde op de Trust Flow, Citation Flow en Domain Authority en welke technische fouten er in de website zitten.
Hoe we dit hebben aangepakt
Tijdens het maken het SEO plan is bepaald voor welke pagina’s content geschreven moet worden, welke technische fouten er maandelijks worden opgelost en op welke zoekwoorden we inzetten door middel van linkbuilding. Door het aanpakken van deze drie elementen kunnen we de organische waardes en posities van Zwemland verhogen. Het doel hiervan is Zwemland hoger en vaker in de zoekresultaten van Google te krijgen om meer potentiële klanten naar de website te brengen.
Over het bedrijf
Bij Zwemland zijn alle benodigdheden voor de aanleg van een zwembad of het onderhoud hieraan op één plek te vinden. Zwemland is gespecialiseerd in de aanleg van complete zwembaden: van ontwerp tot oplevering. Naast het aanbod voor zwembaden, heeft Zwemland ook een uitgebreid assortiment met producten voor Wellness en Whirlpool baden. Zwemland heeft zowel een webshop, als een showroom in Waalre, waar mensen van een uitgebreid advies kunnen worden voorzien.
De resultaten
Van februari tot en met november 2021 kwam ruim 30% van de totale omzet voort uit het organische zoekverkeer. De organische omzet is met 45% gestegen ten opzichte van het vorige jaar. Er zijn 9 focus zoekwoorden op de eerste pagina van Google gekomen. Daarnaast zijn er zoekwoorden, die al op de eerste pagina stonden, verder gestegen. Behalve de stijgingen qua posities zijn ook de Trust Flow en de Domain Authority gestegen. Zo was de Trust Flow in februari nog 18 en is deze inmiddels gestegen naar 30, een toename van 66%. Ook de Domain Authority is gestegen van 15 naar 20. Deze waardes geven aan hoe autoritair de website is ten opzichte van andere websites. Een betere autoriteit resulteert in betere vertoningen in de zoekresultaten van Google.
Zwemland over de samenwerking met Online ID
“Sinds begin 2021 werken wij samen met het team van Online ID. Wij waren op zoek naar een marketingbureau dat ons zou kunnen wegwijs maken en ondersteunen op het gebied van online marketing. Daar voldoen deze professionals zeker aan! De communicatie is duidelijk, het team werkt snel en onze aanvragen worden direct opgepakt. Daarnaast komen wij iedere keer tot nieuwe inzichten hoe wij Zwemland nog meer kunnen laten groeien. Een fijne samenwerking waarbij wij uitkijken naar de toekomst!”
Conclusie
Al met al dus mooie resultaten voor de organische posities en opbrengst van Zwemland. Dankzij de SEO werkzaamheden die zijn uitgevoerd zijn de posities van Zwemland gestegen. Dit heeft er ook aan bijgedragen dat er meer omzet is binnengekomen via het organische verkeer. De website is nu met veel zoekwoorden goed zichtbaar in de zoekresultaten, hierdoor kunnen ze goed gevonden worden door zwembadliefhebbers in het hoogseizoen.
Wil je organisch groeien en beter vindbaar zijn? Dan ben je bij Ellis aan het juiste adres. Zij zorgt ervoor dat je de volgende stap kunt zetten. Bel voor advies naar: