Smartwatchbanden.nl

  • Omzetstijging van 196% in de webshop

  • Met 387 zoekwoorden in de top 3 van Google

  • Uitbreiding naar Duitsland en Frankrijk

  • Organische verkeer gestegen met 212%

In het begin

Sinds maart 2021 zijn we samen met Smartwatchbanden aan de slag gegaan met een complete omnichannel online marketing strategie voor de webshop.

Het doel van de opdrachtgever was om met Smartwatchbanden.nl een dominante positie in te nemen binnen de markt. Ze wilden met name groeien in omzet en kijken wat hierin de mogelijkheden zijn. Hun verwachtingen hierin waren dat ze samen met ons een mooie samenwerking konden starten, waarin we onze kennis en kunde bundelen om het maximale uit de webshop te halen. Hierin verwachtten ze van ons een passende strategie, een goede uitvoering waarin we altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen en dat kansen en mogelijkheden gedeeld worden. Wanneer Smartwatchbanden.nl een succes zou blijken, wilden ze ook graag uitbreiden naar andere landen buiten Nederland.

 

Hoe we dit hebben aangepakt

Om de doelen te bereiken hebben we een passende online marketing strategie opgesteld waarin we gebruik maken van diverse kanalen. Zo startten we met SEA en SEO werkzaamheden om de vindbaarheid van de shop te verbeteren, creëren we naamsbekendheid en zichtbaarheid via social media kanalen zoals Facebook, Instagram, Snapchat en Pinterest en bouwden we een betrouwbaar klantbestand op via e-mailmarketing.

Over het bedrijf

Smartwatchbanden.nl is een e-commerce webshop die smartwatchbanden verkoopt voor alle soorten smartwatches. Smartwatchbanden.nl is een begrip in alle soorten bandjes en accessoires voor je smartwatch. Zo kun je er terecht voor smartwatch bandjes van alle soorten materialen zoals siliconen, leer, metaal en nog veel meer.

De resultaten

Tijdens de inmiddels 11 maanden dat we voor Smartwatchbanden bezig zijn, zien we aanzienlijke stijgingen in omzet. Deze was in januari 2022 maar liefst 169% hoger dan in maart 2021.

De grootste stijging is terug te vinden binnen SEA. Door het strategisch uitbouwen van Google campagnes en gebruik van geavanceerde strategieën binnen Google Ads 360 is dit kanaal verantwoordelijk voor 69% van de omzet. Een belangrijke aanpassing hierin is het overzetten van de conversiemeting zonder waarde naar met waarde geweest. Hierdoor konden we wisselen van biedstrategie.

Opvallend is een grote stijging in bezoekers en omzet vanuit SEO. Maand op maand blijft dit stijgen. In maart 2021 waren er 8.168 bezoekers uit organisch verkeer, in januari 2022 waren dit er 25.487. Inmiddels staan ze maar liefst met 387 zoekwoorden in de top 3 van Google.

Ondanks de nieuwe iOS update in Facebook weten we ook hier positieve rendementen te halen. Door de goede samenwerking met de klant hebben we veel kunnen testen met beeldmateriaal en doelgroeplijsten kunnen toepassen. Met nieuwsbrieven en geautomatiseerde e-mailmarketing blijven we top-of-mind bij huidige klanten en focussen we op herhaalaankopen.

Online ID

Smartwatchbanden over de samenwerking met online id

“Heel erg tevreden met onze Marketingpartner, samen met hen flink weten te groeien in Nederland en de uitbreiding naar Duitsland en nu ook Frankrijk gerealiseerd. Veel kennis in huis en niks is te veel, nu op naar Zuid-Europa!”

Online ID

Gitte is de spin in het web. Samen met haar kun je een strategisch plan opstellen. Zij is altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Bel Gitte op:

06 407 05 486

Digital Strateeg

Digital Strateeg