In het begin
Op 1 maart 2020 zijn we begonnen met social media marketing voor kinderkleding webshop Jayno.nl. Van tevoren zijn de doelen besproken en is een passende strategie opgesteld. Voor livegang van de campagnes zijn de nodige metingen ingesteld door middel van de Pixels. Zo zorgen we ervoor dat de resultaten van de advertenties goed af te lezen zijn.
Hoe we dit hebben aangepakt
Door gebruik te maken van Facebook, Instagram, Pinterest en Snapchat kunnen we de doelgroep via verschillende social media kanalen bereiken. Deze doelgroep bestaat voornamelijk uit ouders van kinderen tussen de 0 en 14 jaar. Op deze platformen kunnen we hen bereiken op basis van demografische gegevens, gedrag en interesses. Daarnaast zetten we slimme look-a-like doelgroepen in en maken we gebruik van doelgroepen zoals websitebezoekers die nog niets gekocht hebben en de bestaande klanten. Een van de voordelen van adverteren op meerdere social media kanalen is dat je verschillende contactpunten creëert met je doelgroep op verschillende momenten, plaatsen en kanalen.
Over het bedrijf
Jayno.nl verkoopt hippe baby- en kinderkleding en heeft een enorm assortiment met topmerken zoals Vingino, B.Nosy en Dirkje Babykleding. Met meer dan 100.000 websitebezoekers per maand is Jayno een van de grootste webshops voor kinderkleding in Nederland. Meerdere nieuwe collecties per week tijdens de seizoenswisseling en vele kortingsacties vragen om korte lijntjes en snel handelen om campagnes live te zetten.
De resultaten
In circa 1,5 jaar tijd hebben we op Facebook en Instagram al meer dan 1 miljoen mensen bereikt met de advertenties. 400.000 keer klikte iemand via een advertentie op Facebook of Instagram om naar de webshop te gaan en circa 30.000 keer ging men over tot een aankoop. Via Pinterest zijn de advertenties bijna 2 miljoen keer vertoond en op Snapchat is dit aantal 2,5 miljoen.
We adverteren om de doelgroep de hoogte te brengen van nieuwe collecties en kortingsacties, maar ook om websitebezoekers die nog geen aankoop hebben gedaan te overtuigen. Zo bereiken we maandelijks honderdduizenden potentiële klanten via social media.
Door op te schalen konden we het aantal aankopen van 450 in de eerste maand verhogen naar 2.500+ in topmaanden. Binnen een half jaar behaalden we 1.500 aankopen per maand met een gemiddeld rendement van 10+. Het rendement is in het eerste halfjaar gestegen met 289%.
Conclusie
Met onze strategie en aanpak hebben we voor Jayno goede resultaten behaald. Het werd mogelijk om de campagnes op te schalen, waardoor we het aantal aankopen via social media marketing flink hebben verhoogd. Door direct en vertrouwd contact kunnen we er samen voor zorgen dat er snel wordt geadverteerd voor nieuwe collecties en kortingsacties.
Rik is één van onze Social Media Toppers. Instagram, Facebook, Snapchat, Pinterest en TikTok zijn de kanalen waarin hij jouw Ads laat uitblinken. Voor advies, bel: