Killerbody

299% meer omzet in de webshop

350% meer aankopen uit google ads

149% meer omzet uit meta ads

80% hoger aankooppercentage in bol ads

In het begin

In juni 2023 zijn we in contact gekomen met Fajah Lourens en is de samenwerking gestart. De vraag vanuit Fajah was om de omzet van de Killerbody-webshop te laten groeien. De webshop killerbodyfood.com bestaat sinds maart 2023 en voorheen werden de Killerbody producten verkocht via de andere webshop van Fajah, namelijk mkbmshop.com. Onze samenwerking begon op het gebied van Marketplaces (Bol & Amazon) en SEO-optimalisatie. Twee maanden later werden onze werkzaamheden al uitgebreid met het beheer en de optimalisatie van Google Ads campagnes en Meta advertentiecampagnes voor de webshop.

Hoe we dit hebben aangepakt

Omdat de doelstelling van Killerbody vooral gericht is op groei hebben we ons gericht op kanalen die hier direct aan bijdragen. Vanaf dat moment hebben we actief gewerkt aan het optimaliseren van de volgende kanalen om de groei in de webshop en op marketplaces te stimuleren:

  • Marketplaces (Bol en Amazon) om nieuwe verkoopkanalen aan te boren en de merkzichtbaarheid te vergroten
  • SEO voor een betere gebruikerservaring en vindbaarheid van de website
  • SEA voor gerichte advertenties die inspelen op koopintentie
    • Google Search om zichtbaarheid te vergroten binnen relevante zoekresultaten
    • Google Shopping voor aantrekkelijke productvermeldingen met een hoge koopintentie
    • Google Display Remarketing om terugkerende bezoekers te converteren
  • Social Media (Instagram en Facebook) om de doelgroep op hun favoriete platforms te bereiken en aan te spreken
  • Vanaf mei 2024 is hieraan ook e-mailmarketing voor Killerbodyfood toegevoegd om klantbetrokkenheid verder te versterken en het aantal conversies te vergroten.
Marketplaces

Killerbody was al actief op Bol. Ze hadden hier hun producten op staan en hielden dit zelf handmatig bij. We hebben Bol en Amazon (voor Nederland en Duitsland) beide via Channable ingericht, zodat de producten automatisch up-to-date blijven met de juiste voorraden en informatie. Bovendien is met behulp van Channable de productinformatie geoptimaliseerd. De titels zijn aangescherpt met de nodige informatie en op basis van het zoekgedrag van consumenten, de beschrijvingen zijn verbeterd en aanvullende velden zijn gevuld. Regelmatig komen er nieuwe producten bij. We zorgen ervoor dat die dan live staan met de juiste informatie.

Daarnaast zijn er campagnes ingericht om ook te adverteren op Bol en Amazon. Tot slot zijn Decathlon en Albert Heijn toegevoegd aan het assortiment, zodat de producten van Killerbody via nog meer kanalen te koop zijn.

SEO

Aanvankelijk lag de focus op het schrijven en plaatsen van meer teksten om zowel de gebruikerservaring als de vindbaarheid van de website te verbeteren. We schreven SEO-geoptimaliseerde content gericht op de meest relevante zoektermen, met name voor categorie- en productpagina’s, en voor nieuwe categorieën en producten. Dit creëerde een solide basis voor de Nederlandse en de Duitse website.

Vervolgens is de strategie uitgebreid met het verbeteren van het linkprofiel om de autoriteit van de website verder te versterken. Tegelijkertijd richten we ons op het optimaliseren van de technische SEO, zodat alle aspecten samen bijdragen aan hogere posities in de zoekmachines en een betere gebruikerservaring.

SEA

Omdat Killerbody een bekend merk is, is het belangrijk om goed vindbaar te zijn op alle producten. Daarom werd eerst een Google Ads campagne opgezet om al het verkeer rondom het merk en de producten op te vangen. Door via Google Ads in te zetten op je eigen merknaam sta je altijd bovenaan en voorkom je dat concurrenten bovenaan staan. Dit kost relatief weinig en geeft controle over de landingspagina waar consumenten op terechtkomen.

Om goed zichtbaar te zijn binnen Google Shopping is een Performance Max campagne opgezet. Performance Max campagnes maken normaliter gebruik van meerdere kanalen, maar door de campagne slim in te zetten richt deze zich enkel op Shopping. Daar komen de meeste aankopen uit. Daarnaast zijn er aankopen gegenereerd door op algemenere termen in te zetten met Zoekadvertenties. Denk hierbij aan zoekwoorden zoals “Eiwitreep” en “Proteïnepoeder”.

Nadat de performance-campagnes goed ingesteld stonden, is het account verder uitgewerkt om ook de naamsbekendheid verder te vergroten. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van Demand Gen campagnes. Dit type campagne wordt speciaal ingezet om vraag te creëren bij interessante doelgroepen. Door goed gebruik te maken van first-party data hebben we relevante Lookalike-doelgroepen gemaakt. Zo tonen we relevante video- en beeldadvertenties op YouTube, Discovery en Gmail om het merk verder te laten groeien.

Social Media

Binnen Meta Ads (voor Instagram en Facebook) hebben we een tweedeling in de campagnes met verschillende doelen. De performancecampagnes voor de webshop hebben als doel om verkopen te genereren, terwijl de bereikcampagnes voor de producten in de supermarkten gericht zijn op het bereiken van een breed publiek.

In deze campagnes spelen we in op de klantreis en bereiken we de klant in verschillende fases van het koopproces. Binnen deze fases maken we de klant bekend met verschillende producten die Killerbody aanbiedt.

Door scherpe targeting in elke fase van de klantreis, gecombineerd met diverse soorten content en een slimme indeling hiervan, hebben we een aanhoudende groei gerealiseerd in rendement, aankopen en omzet. Binnen de advertenties maken we gebruik van verschillende soorten plaatsingen, waardoor we de zichtbaarheid van producten optimaliseren. Zo bieden we veel producten in catalogussen en collecties aan, waarbij we gebruik maken van Channable om de producten op de juiste manier te organiseren en dynamisch aan te bieden binnen Meta. Dit stelt ons in staat om de productvermeldingen te personaliseren, de relevantie voor de doelgroep te verhogen en de kans op conversies aanzienlijk te verbeteren doordat klanten snel de producten vinden die aansluiten bij hun specifieke behoeften en voorkeuren.

Daarnaast gebruiken we video’s waarin Fajah te zien is, afgewisseld met UGC-video’s (User Generated Content). Dit zorgt voor variatie in de boodschap en speelt in op verschillende invalshoeken die de klant aanspreken, afhankelijk van de fase van de klantreis. UGC-video’s versterken de betrouwbaarheid en authenticiteit van de boodschap, wat vooral goed werkt in de overwegingsfase van de klant.

Binnen de advertenties richten we ons niet alleen op de losse producten, maar promoten we ook voordeelpakketten. We zien dat dit een aantrekkelijk aanbod is voor verschillende doelgroepen, en het leidt vaak tot hogere conversies, vooral bij klanten die op zoek zijn naar meerwaarde of een betere deal.

Online ID
Online ID

Over het bedrijf

Bij Killerbody, opgericht door Fajah Lourens, draait alles om het toegankelijk maken van heerlijke én gezonde voeding voor vrouwen. Of je nu streeft naar gewichtsverlies of een betere levensstijl nastreeft. Met een assortiment vol proteïnerijke, plantaardige en suikerarme producten, maakt Killerbody gezonde voeding niet alleen bereikbaar voor sporters, maar voor iedereen. Ze streven ernaar jouw reis naar een gezonder en gelukkiger leven te ondersteunen met voeding die smaakvol en voedzaam is.

Resultaten

De resultaten van Marketplaces

In juni 2023 zijn we begonnen met de werkzaamheden op Bol. Hier zijn we onder andere bezig geweest met het compleet maken van productinformatie, testen van best presterende titels en het adverteren op Bol. In 2024 zien we de volgende cijfers ten opzichte van 2023:

  • 16% meer bezoekers 
  • 50% meer omzet 
  • 46% meer aankopen

Amazon is een nieuwer verkoopkanaal voor Killerbody. Daarom is de focus hierbij het vergroten van de vindbaarheid en het verbeteren van het aanbod. Hiervoor hebben we onder andere een Brandstore opgezet om het merkverhaal te delen en A+ content ingezet voor belangrijke producten. Zowel in Nederland als Duitsland zien we hier meer verkeer en aankopen uitkomen.

De resultaten van SEA

De resultaten uit Google Ads hebben voor een grote groei gezorgd, niet alleen in aankopen en omzet, maar ook in verkeer. In 2024 zien we de volgende cijfers vergeleken met 2023:

  • 120% meer verkeer
  • 350% meer aankopen
  • 340% meer omzet
  • 120% hoger rendement
De resultaten van Social Media Ads

Voordat we voor Killerbody op Meta gingen adverteren, werden aankopen niet gemeten. Uiteraard is ervoor gezorgd dat dit goed is ingericht. In slechts vier maanden tijd zagen we al een sterke groei, met 21.000 klikken naar de webshop. De groei hebben we kunnen vast houden en als we kijken naar de periode van januari 2024 tot en met april 2024 en mei 2024 tot en met augustus 2024, zien we het volgende:

  • 164% meer omzet
  • 97% hoger rendement
  • 31% stijging in gemiddelde orderwaarde
Online ID

Killerbody over de samenwerking met online id

“Online zichtbaar worden kost geld en vooral tijd. Gelukkig ben ik met de juiste marketingpartij, Online ID / Digital Performers begonnen, en zij maken voor ons het verschil. We groeien inmiddels flink online.

Onze webshop is in het afgelopen kwartaal met maar liefst 50% gegroeid. Ik wil Online ID in het zonnetje zetten. Dankzij hun expertise groeien we op dit moment maand na maand met minimaal 15%. Daarnaast hebben we nog nooit zo’n fijne samenwerking gehad met een marketingpartij. Absoluut een aanrader als je nog op zoek bent naar een partij die alles in huis heeft en boven op de bal zit. Op naar het volgende mooie kwartaal.”

Conclusie

Door de inzet van een groot aantal kanalen is Killerbody goed zichtbaar geworden online. Het is geweldig om te zien hoe de omzet van de webshop blijft stijgen. We blijven groeien, met in Q3 een omzetstijging van +30% ten opzichte van Q2 in 2024.

Online ID
Online ID

Gitte is de spin in het web. Samen met haar kun je een strategisch plan opstellen. Zij is altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Bel Gitte op:

06 407 05 486

Digital Strateeg

Digital Strateeg