In het begin
We kwamen met Eric Mulder van Green Bubble in contact om samen de potentiële verbeterpunten van het Google Ads account te bekijken. Op dat moment was Green Bubble klant bij een ander online marketing bureau en werd er al gebruik gemaakt van Google Search & Google Shopping.
Met een frisse en kritische blik hebben we het account geanalyseerd en de beoogde verbeterpunten teruggekoppeld aan Green Bubble. De conclusie was dat er nog veel rek in zat en dat ze graag een samenwerking aan wilden gaan!
Inmiddels is de samenwerking uitgebreid en doen we ook E-mailmarketing en Social Media Marketing voor Green Bubble.
Hoe we dit hebben aangepakt
Na het maken van duidelijke afspraken en het bespreken van de doelstellingen zijn we de werkzaamheden die voortgekomen zijn uit de analyses stap voor stap door gaan voeren. We gingen aan de slag met het verbeteren van de campagnes voor Google Search en Google Shopping.
We hebben een uitgebreide zoekwoordanalyse uitgevoerd en hebben we de juiste zoekwoordtypes in de juiste campagnes verwerkt. Dit in combinatie met een geschikte biedstrategie om zo naar de doelstellingen toe te werken. De start in november was direct een belangrijke voorbereidingsperiode om klaar te zijn voor het hoogseizoen wat in januari begint.
Door kritisch en doordacht te optimaliseren op basis van goed presterende producten, binnenkomende data op het gebied van zoekgedrag, conversies en het implementeren van de nieuwste technieken blijven we doorpakken en hebben we nauw contact met Eric om goed op de hoogte te blijven van ontwikkelingen binnen Green Bubble, trends, voorraden en meer. Mede daardoor hebben we het account flink uitgebreid met populaire plantensoorten en seizoensgebonden producten.
Één van de belangrijke factoren van deze stijgingen is de feed optimalisatie voor shopping in combinatie met de uitbreiding naar Duitsland. We zien dat de gemiddelde orderwaarde in Duitsland hoger ligt dan in Nederland. Mede daardoor kiezen we er voor om te sturen op het maximaliseren van de conversiewaarde. Dit pakt mooi uit!
Over het bedrijf
Green Bubble is een jong bedrijf dat we met recht dé online kamerplant specialist mogen noemen. Knetterverse en kwalitatieve planten direct van de kweker, op een super strakke manier geleverd inclusief een toffe pot of mand indien gewenst. Op zoek naar grote XL kamerplanten? Hier zijn ze gigantisch. Green Bubble biedt groot geschut én zorgt ervoor dat dit zonder gedoe netjes thuis geleverd wordt. Zonder gezeur een oprecht pronkstuk voor jouw interieur!
De resultaten
In maand 1 zagen we direct een stijging van 230% in omzet ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder. Belangrijk detail: Ook het rendement was meer dan verdubbeld en het dubbele van de uiteindelijke rendementsdoelstelling. Top start. In de maand erna zetten we dit door en dan begint de maand die traditioneel gezien de beste maand van het jaar is. Ook deze maand is de omzet dubbel zo hoog als in het voorgaande jaar. Na ruim 5 maanden kunnen we conclusies trekken over het grotere plaatje.
- Omzetgroei van ruim 160%
- Rendement van ruim 30% boven de doelstelling
- Basis gelegd voor een succesvolle uitbreiding naar Duitsland
- Ruim 40.000.000 advertentievertoningen
- Ruim 400.000 websitebezoekers
- Stijging van 99,44% in vertoningspercentage!
De belangrijkste KPI’s in performance marketing:
- Stijging van 3644 naar >6125 aankopen
- Stijging in conversiewaarde van 173,84%
- ROAS van 9,46
Green Bubble over de samenwerking met online id
“Enkele maanden geleden werden wij voor het eerst door Online ID benaderd omdat ze verbeterpunten in ons Google Ads account zagen. Na een aantal goede gesprekken waren niet alleen zij, maar ook wij ervan overtuigd dat zij ons zouden kunnen helpen. En dat hebben ze bewezen! Met hun kennis en ervaring hebben zij direct een verbetering in onze Google Ads kunnen doorvoeren. Met een nauwe samenwerking waardoor er snel geschakeld kan worden, zorgen ze mede voor de groei welke wij nu meemaken. Door onze prettige en succesvolle ervaring met Online ID hebben wij besloten de samenwerking uit te breiden en kijken wij vol goede moed naar de toekomst.”
– Eric Mulder, eigenaar Green Bubble
Conclusie
Met een doordachte strategie na een diepgaande analyse hebben we snel op kunnen schalen. Naast deze positieve eerste cijfers zien we nog steeds ruim voldoende mogelijkheden om een verdere groei te realiseren. De mooie cijfers zijn afkomstig uit een nauwe samenwerking met opdrachtgever in combinatie met diepgaande kennis op het gebied van performance marketing bij onze specialisten.
Pim weet alles van SEA. Wil je meer omzet halen uit je Google Ads en Shopping campagnes? Bel gerust naar: