Beddenbriljant

  • 30% hogere roas

  • 16% lagere kosten per aankoop

  • 15% meer aankopen

  • 15% meer omzet

In het begin

Toen Beddenbriljant bij Online ID kwam, hadden ze al een sterke positie in de Nederlandse en Belgische markt. Toch hadden zij het idee dat er meer te halen was uit hun Google Ads, dat er meer groei in aankopen en omzet uit kon komen. Met deze uitdaging zijn we naar het account gaan kijken. Door eerst kritisch te analyseren wat er wel goed werkt én wat er niet goed werkt werd het account al snel aangepast. Door goed samen te werken hebben we een mooie groei teweeg gebracht. Dit gaan we de komende jaren nog doorzetten!

Hoe we dit hebben aangepakt

Na een kritische analyse werd duidelijk wat er moest gebeuren in het Google Ads account. Er werd direct besloten om de meest performance-gerichte kanalen te gebruiken en remarketing. Deze kanalen zorgen namelijk voor de grootste groei in aankopen en omzet. Remarketing werkt hierbij goed ondersteunend. Mensen maken niet snel de keuze voor een nieuwe boxspring. Daarom is het goed om zichtbaar te blijven nadat iemand op de site is geweest. Daarom is er gekozen voor:

  • Google Search
  • Google Shopping
  • Google Display (remarketing)
  • Youtube (video-remarketing)

Omdat Beddenbriljant veel verschillende maten boxsprings aanbiedt, is ervoor gekozen om enkel met de kleinste maat te adverteren binnen Google Shopping. Dit werkte goed omdat ze veel klikken binnenhaalden. De advertenties konden relevanter gemaakt worden door alle maten toe te voegen. Dit was een grote en ambitieuze wijziging. Hierdoor gingen we namelijk niet met 800 producten, maar met 5.000+ producten adverteren binnen Google Shopping!

Al snel zagen we hier positieve resultaten uitkomen. Doordat de advertenties relevanter werden steeg het aankooppercentage met maar liefst 30%! Door de stijging in het aankooppercentage werd het ook mogelijk om meer verkeer in te kopen. Hierdoor steeg het aantal aankopen in de eerste 2 maanden al met 18%.

Als je verder wilt groeien in aankopen en omzet, is het belangrijk om te groeien in naamsbekendheid. Maar hoe groei je in naamsbekendheid zonder hier extreem veel budget voor nodig te hebben? Hiervoor hebben we een branding-strategie opgesteld. Waarbij we ons haarfijn richten op mensen die nog niet eerder bij Beddenbriljant zijn geweest maar wel op zoek zijn naar een boxspring. Al snel merkten we dat er meer gezocht werd naar Beddenbriljant en er meer aankopen uit kwamen. Benieuwd wat voor resultaten we met deze strategie hebben weten te behalen? Lees dan snel door.

Online ID

Over het bedrijf

Beddenbriljant is de online beddenwinkel waar ze zich volledig inzetten voor het bieden van de beste slaapervaring voor hun klanten. Bij Beddenbriljant staan kwaliteit, comfort en klanttevredenheid centraal. Met een webshop die actief is in heel Nederland en België en een fysieke winkel in Asten zijn ze een grote speler in de markt. Naast bedden en boxsprings vind je ook mooie slaapbanken in hun collectie. Bij Beddenbriljant kan jij je slaapervaring volledig zo maken als je dit zelf wil. Bijna alle boxsprings zijn volledig op maat samen te stellen voor jouw unieke slaapervaring.

De resultaten

De cijfers in 2023 liegen er niet om. Met de eerste grote aanpassingen hebben we ons gericht op winstgevendheid waardoor we ons later konden richten op groei. Door nauw samen te werken met Beddenbriljant hebben we geholpen in het opzetten van acties, het verbeteren van de site en het aanpassen van producten. Dankzij de goede samenwerking hebben we de volgende resultaten weten te behalen:

  • 30% hogere ROAS
  • 16% lagere kosten per aankoop
  • 15% meer aankopen
  • 15% meer omzet
Online ID

Conclusie

De focus voor de toekomst is duidelijk. Verder groeien en een nog meer aankopen gaan behalen in Nederland én België. Door goed strategisch met de klant mee te denken en het Google Ads account zo in te zetten om de groei verder te verwerkelijken streven we ernaar om de groei in niet alleen aankopen maar ook omzet verder door te zetten in de komende jaren. We zijn altijd op zoek naar nieuwe mogelijkheden om deze groei verder mogelijk te maken en proberen hiervoor graag nieuwe strategieën.

Online ID

SEA Specialist. Duikt elke dag met plezier in Google Ads en probeert graag nieuwe advertentiemogelijkheden uit.

Jari

Jari