Case study Betervoorbereid.nl

In het begin

Om een samenwerking te starten kijken we altijd eerst naar de huidige situatie: hoe staat het op dat moment gesteld met de online marketing campagnes? Wat voor campagnes zijn er en wat zien we daarin?

Bij Betervoorbereid was er al een Google Ads account, maar er was ontevredenheid over het management van het account. In maart 2018 begonnen wij met het ombouwen van het account. Het doel was het verhogen van de omzet met behoud van een goede ROI (Return On Investment).

Hoe we dit hebben aangepakt

In Google Ads gingen we aan de slag met: Search, Shopping, Display, Dynamische Remarketing Display en Remarketing List Search Ads (RLSA). We stemmen het gebruik van de verschillende kanalen op elkaar af en zorgen ervoor dat alle resultaten goed meetbaar zijn.

Over het bedrijf

‘Zorg(t) voor veiligheid’

Betervoorbereid.nl is de grootste veiligheidswinkel van Nederland. In de webshop worden meer dan 2000 veiligheidsproducten verkochten voor particulier en zakelijk gebruik. Met ruim 25 jaar ervaring in de hulpverleningsbranche zijn ze uitgegroeid tot buiten de landsgrenzen. De visie van Betervoorbereid is: ‘Het verhogen van de veiligheid op het werk, thuis en onderweg’.

Over het bedrijf

‘Zorg(t) voor veiligheid’

Betervoorbereid is de grootste veiligheidswinkel van Nederland. In de webshop worden meer dan 2000 veiligheidsproducten verkochten voor particulier en zakelijk gebruik. Met ruim 25 jaar ervaring in de hulpverleningsbranche zijn ze uitgegroeid tot buiten de landsgrenzen. De visie van Betervoorbereid is: ‘Het verhogen van de veiligheid op het werk, thuis en onderweg’.

De resultaten

Voor het verhogen van de omzet hielden we niet alleen de conversiewaarde in de gaten, maar ook de ROI. Het doel was om met een ROI van ten minste 3,5 de omzet te verhogen. Dit is gelukt. De omzetstijging in Google Ads betrof 242%. Na 10 maanden was de omzet via Google Ads in één maand het drievoudige van wat het in de startpositie was.

De omzet van Betervoorbereid vanuit Ads van maart 2017 tot maart 2019. De verticale lijn geeft het beginpunt van de samenwerking (in maart 2018) aan.

Het aantal websitebezoekers per kanaal in 2019 vergeleken met 2018.

Als we kijken naar de cijfers van alle online kanalen zien we dat de gehele omzet van Betervoorbereid gestegen is. Niet alleen zijn er meer mensen naar de website van Betervoorbereid gegaan, ze hebben ook meer gekocht en hebben een hogere gemiddelde bestelwaarde.

Betervoorbereid over de samenwerking met Online ID

“Al meer dan een jaar werken wij samen met Online ID om meer omzet te genereren uit onze webshop Betervoorbereid.nl. Online ID regelt alles op het gebied van SEA (Google Ads, Google Shopping) maar ook assisteren zij bij het adverteren en verkopen op andere online kanalen zoals Bol.com, Facebook en Kiesproduct. Online ID bestaat uit een team van hele fijne en spontane mensen die maar al te graag met je meedenken en op de hoogte zijn van alle nieuwe mogelijkheden betreft online marketing. De kennis die zij beschikken over online marketing is dan ook buitengewoon! We ontvangen per maand de resultaten per mail zodat we op een overzichtelijke manier kunnen bijhouden hoe wij er zelf voor staan. We hebben een positief jaar achter de rug en uiteraard kijken wij uit naar een fijne samenwerking in de toekomst!”

Terug naar alle case studies