Case study Aquacompleet

In het begin

Begin september 2019 kwam het Google Ads account van Aquacompleet bij Online ID. Er werd toen al wel gewerkt met Google Ads. Echter waren de resultaten waren niet om over naar huis te schrijven en de doelen waren onduidelijk. Er was meer uit Google Ads te halen.

Hoe we dit hebben aangepakt

We hebben om te beginnen het huidige account geanalyseerd. Er was al bruikbare data gegenereerd. De metingen en instellingen konden verbeterd worden. We hebben de oude campagnes geanalyseerd en aangepast of uitgezet en we hebben nieuwe gemaakt. Er ging een frisse wind door heel het account.

Daarnaast werd de website geoptimaliseerd. Er werden aanpassingen gedaan op de website om het conversiepercentage te verhogen. Het doel was de website te verbeteren voor professionaliteit en een betere gebruiksvriendelijkheid. Dit leidt dan weer tot meer bestellingen.

Over het bedrijf

Al 25 jaar is Aquacompleet expert op het gebied van zowel zoet- als zoutwateraquaria. Het familiebedrijf bestaat uit een winkel in Rotterdam en de webshop. Aquacompleet staat voor perfecte service en denkt met haar klanten mee voor schitterende aquaria in huis, op kantoor of elders. Ze verkopen zoet- en zeewater vissen, planten en koralen. Naast fabrieksmerk aquaria, kunnen ze u ook voorzien van een aquarium op maat, volledig naar uw wens.

Over het bedrijf

Al 25 jaar is Aquacompleet expert op het gebied van zowel zoet- als zoutwateraquaria. Het familiebedrijf bestaat uit een winkel in Rotterdam en de webshop. Aquacompleet staat voor perfecte service en denkt met haar klanten mee voor schitterende aquaria in huis, op kantoor of elders. Ze verkopen zoet- en zeewater vissen, planten en koralen. Naast fabrieksmerk aquaria, kunnen ze u ook voorzien van een aquarium op maat, volledig naar uw wens.

De resultaten

Als we de resultaten van de 5 maanden na de ombouw van het account vergelijken met dezelfde periode een jaar eerder, dan zien we het volgende: het conversiepercentage steeg met 55% en de directe omzet vanuit Ads steeg met 116%. Ook het aantal websitebezoekers steeg aanzienlijk, met 167% (van 39.000 naar bijna 105.000 bezoekers).

Het aantal conversies in de periode van 01-10-2019 tot 31-03-2020 (de bovenste lijn) vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Het aantal websitegebruikers in de periode van 01-10-2019 tot 31-03-2020 (de bovenste lijn) vergeleken met dezelfde periode een jaar eerder.

Deze resultaten laten het belang van relevante advertenties met goede kwaliteitsscores zien. Het is dus niet alleen belangrijk te weten hoe campagnes ingesteld moeten worden en hoeveel er geboden moet worden, maar ook wat voor zoekwoorden er gekozen worden en wat er in de advertentieteksten komt te staan.

Aquacompleet over de samenwerking met Online ID

“De samenwerking met online ID voelt al vanaf het begin heel vertrouwd. Ze geven heel veel input en beantwoorden met gemak al onze, soms zeer lastige, vragen. Online ID neemt altijd uitgebreid de tijd voor ons.”

Aquacompleet.nl

Terug naar alle case studies