Online vindbaarheid: SEO & SEA

Men kiest vaak voor een apart seo of een sea strategie om hun online vindbaarheid te vergroten. Wij geloven juist dat het het gebruiken van zowel SEO als SEA dit elkaar versterkt. De gedachte hierachter is als volgt. Met betaalde advertenties zoals die van Google en Bing sta je direct bovenaan de zoekmachines en dit vergroot jouw aantal bezoekers. De volgende stap is zorgen dat bezoekers jouw website interessant genoeg vinden zodat hier een conversie uit komt. Het proces om dit zo goed mogelijk te laten verlopen betreft voor een groot gedeelte SEO. Er moet genoeg en voldoende informatie staan op de landingspagina en het bestelproces moet duidelijk zijn. Dit is een kort voorbeeld om te zien hoe SEO en SEA elkaar ondersteunen.

SEO

Search Engine Optimization (SEO), ofwel zoekmachineoptimalisatie is simpelweg hoog in een zoekmachine zoals Google of Bing staan zonder hiervoor te betalen. Dit wordt bereikt door je website goed te optimaliseren op onder andere je inhoud (zowel teksten als afbeeldingen), gebruiksvriendelijkheid en snelheid. Om jouw website zo goed mogelijk te optimaliseren zijn er diverse aspecten waar rekening mee gehouden moet worden. Hierbij is het helaas niet één keer alles goed instellen en je staat voor altijd op de eerste plaats. Technologie van bijvoorbeeld Google wordt voortdurend verbeterd zodat de gebruiker de beste resultaten ziet n.a.v. zijn zoektermen.

SEA

Het gebruik maken van betaalde advertenties zorgt er altijd voor dat je hoog gepositioneerd staat en goed vindbaar bent. Hier zie je direct resultaat en kan je goed bijhouden wat voor kosten je gemaakt hebt zodat daar een conversie uit voort vloeit. Eén van de redenen waarom je gebruik zou moeten maken van bijvoorbeeld Google AdWords is omdat je specifieke mensen op een gewenste plaats of regio kan benaderen. Dit kan je zelfs toepassen op een bepaald deel van de dag of avond.