Conversies meten in  Google Ads

Op het moment dat je gebruikt maakt van Google Ads (voorheen Google AdWords) is het natuurlijk fijn om te weten of je campagnes winstgevend zijn of niet. Dit doe je door gebruik te maken van conversiemetingen. Op deze manier kan je het rendement van je investering meten en bepalen of dit een nuttige investering blijkt te zijn of niet. Volgens ons één van de voordelen van online adverteren ten opzichte van offline adverteren.

Verschillende soorten conversies in Google Ads:

Er zijn verschillende conversies te meten. Een conversie voor een advocaat is natuurlijk heel anders dan een conversie voor een webshop of een bakker. Hieronder een kort overzicht van de verschillende soorten conversies in Google Ads:
– Bestelling via een webshop
– Invullen van een contactformulier
– Het bellen naar een bedrijf
– Het opvragen van een routebeschrijving
– Het bezoeken van de website of een specifieke pagina op de website
– Het bezoeken van je winkel
– Het inschrijven voor een nieuwsbrief
– Het downloaden van een brochure
– En meer mogelijkheden.

Zoals je hierboven kunt zien zijn er dus veel verschillende redenen om te adverteren. Al deze doelstellingen kunnen behaald en gemeten worden door je Google Ads campagne op een goede manier op te zetten, verschillende conversiemetingen in orde te maken en je campagne naar aanleiding van deze cijfers te optimaliseren.

Nieuwe manier van conversies meten in Google Ads:

Sinds kort heeft Google een nieuwe manier van conversies meten gelanceerd, dit stelt je in staat om exact te weten naar aanleiding van welk zoekwoord (potentiële) klanten je bedrijf hebben gebeld, een routebeschrijving hebben aangevraagd of je winkel hebben bezocht. Op het moment dat je dit strak hebt ingesteld kan je dus herleiden welke zoekwoorden en advertenties jou conversie opleveren en welke niet. Dit zorgt er voor dat je helder uit kunt lezen welke zoekwoorden voor jou een positief rendement opleveren en welke zoekwoorden alleen maar geld kosten en je dus op kunt besparen.

“Hoe kan ik zien dat conversies gemeten worden?”

Op het moment dat je bent ingelogd bij Google Ads kan je klikken op het moersleuteltje met ‘TOOLS’ hieronder aan de rechter bovenkant van je scherm (er van uitgaande dat je de nieuwe interface gebruikt). In de kolom ‘METING’ staat conversies. Klik hier op en je kunt zien of er wél of géén conversie gemeten worden.

Er worden géén conversies gemeten op het moment dat het volgende in beeld staat:

Er worden wél conversies gemeten op het moment dat je een scherm te zien krijgt vergelijkbaar met:
conversies meten via google ads

De onderste van de twee die wil je natuurlijk hebben. Zoals je in de resultaten kunt zien is alles tegenwoordig meetbaar en inzichtelijk te krijgen. Is het meten van conversies via Google Ads bij jou nog niet (goed) ingesteld? Zijn de resultaten niet naar wens? Of denk je dat het nóg beter kan? Vraag dan een gratis en vrijblijvende Quickscan aan.

Het meten van conversies & Online ID

Bij Online ID zijn we enorm blij met de nieuwe mogelijkheden qua conversiemetingen. Dit stelt ons in staat om duidelijk aan onze klanten te laten zien wat het nut en het rendement is van onze werkzaamheden. Ergens een goed gevoel of  vertrouwen in hebben is goed, maar controle en feiten zijn beter.

Een winstgevend Google Ads account voor jouw bedrijf?

Wij komen graag in contact met bedrijven die een Google Ads account hebben of willen starten met Google Ads. Wij bieden hiervoor verschillende oplossingen.

Mogelijkheden zijn:
– Hulp bij planning, strategie & opbouw.
– Optimalisatie om het account continue te verbeteren
– Opleiden van personeel binnen jullie organisatie
– Het hele Google Ads plaatje voor jullie uit handen nemen

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. We contacteren je zo snel mogelijk!