Smartwatch-straps.co.uk

Resultaten meta ads:

  • 170% stijging van de omzet

  • 155% stijging in het aantal verkopen

  • 1,8 miljoen mensen bereikt

  • 2400+ verkopen in de eerste 8 maanden

In het begin

In 2020 startte onze samenwerking met Jeffrey, Bart en Jan-Willem voor hun webshop phone-factory.nl. We begonnen met Google Ads en dit werd al snel uitgebreid met SEO, Social Media Ads en E-mailmarketing. Later kwamen daar werkzaamheden voor Smartwatchbanden.nl bij. Nadat we daarvoor zijn uitgebreid met Duitsland, Frankrijk en Spanje stond de volgende markt al voor de deur: het Verenigd Koninkrijk. Een markt met andere regels, trends en klantenwensen. Het doel is om meer bekendheid te krijgen in Europa en groei te realiseren voor deze nieuwe webshop in het VK.

Hoe we dit hebben aangepakt

Om de eerste bezoekers naar de volledig nieuwe website te krijgen, zijn we gestart met het opzetten van Google Ads en Social Media campagnes. In deze case study focussen we op de Social Media campagnes, waarbij we begonnen met Meta advertenties op Instagram en Facebook.

Aangezien Smartwatch-straps.co.uk nog geen naamsbekendheid had in het VK, was het eerste doel dit te creëren onder relevante doelgroepen. Hiervoor hebben we direct bereikcampagnes opgezet. Daarnaast zijn we met verkeercampagnes begonnen om relevant verkeer naar de website te brengen en in een later stadium remarketing te kunnen doen. Uiteraard is het voor de klant ook belangrijk om meteen te focussen op het genereren van aankopen en omzet. Hiervoor hebben we conversiecampagnes opgezet. Zo zijn er diverse campagnes opgezet met ieder hun eigen doel en uitgangspunt.

  • Bereikcampagne: Gericht op het vergroten van de zichtbaarheid van het merk door een brede doelgroep te bereiken.
  • Verkeercampagne: Geoptimaliseerd om gericht verkeer naar de website te leiden en de merkbekendheid te versterken.
  • Aankoopgerichte campagnes: Specifiek opgezet om conversies te genereren en de verkoop van Smartwatch-straps te stimuleren.
  • Leadcampagne: Gericht op het verzamelen van e-mailadressen om het e-mailbestand te vergroten en toekomstige marketingcampagnes te versterken.
  • Betrokkenheidscampagne: Gecreëerd om de betrokkenheid op de bestaande Facebook-pagina te vergroten en interacties te bevorderen.

Daarnaast creëerden we advertenties voor alle beschikbare plaatsen, zoals Instagram Stories, het Instagram-overzicht, Facebook Stories en het Facebook-overzicht. De ads bestonden uit verschillende typen content, waaronder video-advertenties en catalogus-advertenties voor instant experience en diashows.

We hebben een strategie ontwikkeld die is gebaseerd op onze analyse van trends in de huidige markt. Daarbij zijn lessen uit campagnes in andere landen meegenomen. Met deze combinatie is een duidelijk plan van aanpak gemaakt. Daarnaast hebben we onderzoek gedaan naar de gewenste targeting. Uit grondige data-analyse binnen Smartwatch-straps bleek al snel dat er een groot verschil is tussen mannelijke en vrouwelijke content en hoe dit de verkopen beïnvloedt. Daarom is ervoor gekozen om aparte campagnes te maken voor mannen en vrouwen, waarbij de content wordt afgestemd op geslacht en interesses.

Uit onze Meta-campagnes blijkt dat bepaalde soorten content, zoals panterbandjes, beter aanslaan in de UK dan in Nederland. Ook presteren specifieke gebieden zoals Londen beter qua conversies en engagement. Deze inzichten helpen ons om onze campagnes per markt en regio verder te optimaliseren en beter in te spelen op wat lokaal goed werkt.

Online ID
Online ID

Over het bedrijf

Smartwatch-straps.co.uk biedt een uitgebreid assortiment aan bandjes en accessoires voor smartwatches, gemaakt van verschillende materialen zoals siliconen, leer en metaal. De website richt zich op populaire merken zoals Apple, Fitbit, Xiaomi, Samsung en Huawei en biedt een breed scala aan keuzes voor elke smartwatch-gebruiker.

De resultaten

Voor Smartwatch-straps.co.uk adverteren we in Meta sinds 1 februari 2024 en we zien sindsdien een mooie groei! We analyseren de resultaten van de eerste 8 maanden en vergelijken hierbij de tweede helft van 4 maanden (juni t/m september) met de eerste 4 maanden (februari t/m mei).

In Meta Ads

  • 170% stijging in de omzet
  • 155% stijging in het aantal verkopen
  • 1.871.532 mensen bereikt
  • 2400+ verkopen in de eerste 8 maanden

In de gehele webshop

  • 73% stijging in totale omzet
  • 66% stijging in aankopen
  • 43% meer websitebezoekers
Online ID

Smartwatch-straps over de samenwerking met online id

Heel erg tevreden met onze Marketingpartner! Samen met hen flink weten te groeien in Nederland, Duitsland en Frankrijk en de uitbreiding naar de UK gerealiseerd. Veel kennis in huis en niks is te veel!”

Conclusie

Smartwatch-straps begon als volledig nieuwe webshop in het Verenigd Koninkrijk. Het is dan ook zeer positief om te zien dat we vanaf het begin in staat zijn geweest een blijvende groei te realiseren in een land waar we vanaf nul begonnen. Op dit moment halen we de doelstellingen van de klant en zijn we bezig met opschalen. In de toekomst zullen we de campagnes uitbreiden naar meer kanalen, zodat we een omnichannel-strategie kunnen waarborgen waarin alle kanalen bijdragen aan de doelstellingen van Smartwatch-straps.

Online ID

Mayke is de Social Media Topper die dit project een succes maakt. Ze heeft passie voor social media advertenties die niet alleen mooi zijn, maar ook presteren.

Social topper

Social topper